14.01.2025. notika pirmā tikšanās jaunajai darba grupai, kura izveidota, lai sekmētu Elektroniskās maksātnespējas uzskaites sistēmas (EMUS) efektīvu un ilgtspējīgu darbību, pievēršot galveno uzmanību sistēmas lietotāju pieredzei un vajadzībām.
EMUS darba grupu atklāja Maksātnespējas kontroles dienesta direktore Inese Šteina un Tiesu administrācijas direktors Andris Munda, aicinot darba grupas locekļus uz ciešu savstarpēju sadarbību darba grupas mērķu sasniegšanā un EMUS attīstības nodrošināšanā.
EMUS darba grupas vadītāja Santa Grunte sēdē sniedza pārskatu par 2024. gadā EMUS ieviestajām izmaiņām un uzlabojumiem, un informēja par 2025. gadā EMUS pilnveides pasākumu plāna projektu, lai sasniegtu šādus mērķus:
-
sekmētu EMUS attīstību un uzturēšanu, lai EMUS pilnībā atbilstu lietotāju prasībām un normatīvo aktu prasībām, nodrošinot tās nepārtrauktu, drošu un efektīvu darbību, kā arī apmierinātu ne tikai esošās vajadzības, bet arī sekmīgi pielāgotos nākotnes vajadzībām un tehnoloģiskajiem izaicinājumiem;
-
veicinātu EMUS lietotāju vajadzību un prasību apzināšanu, aktīvi sadarbojoties ar maksātnespējas procesā iesaistītajām pusēm, lai nodrošinātu visaptverošu informācijas apmaiņu un lietotāju atgriezenisko saiti;
-
radītu inovatīvus risinājumus, kas uzlabos EMUS funkcionalitāti, optimizēs tās procesus un palielinās darbības efektivitāti, tādējādi veicinot efektīvāku maksātnespējas procesu pārvaldību un EMUS pielietojumu;
-
veicinātu laicīgu un precīzu informācijas apmaiņu starp maksātnespējas procesā iesaistītajām pusēm, lai ātri atklātu problēmas un rastu risinājumus, kas palīdzētu novērst traucējumus EMUS attīstībā un darbībā.
Savukārt EMUS darba grupas vadītāja vietnieks Aivars Švābe iezīmēja EMUS nākotnes attīstības perspektīvas attiecībā uz EMUS integrāciju e-lietā.
EMUS darba grupas sēdē piedalījās pārstāvji Maksātnespējas kontroles dienesta, Tiesu administrācijas, biedrības "Latvijas Maksātnespējas procesa administratoru asociācija", SIA Autentica”, Valsts ieņēmumu dienesta un Tieslietu ministrijas.
Līdz šim darbu pie Elektroniskās maksātnespējas uzskaites sistēmas attīstības var iedalīt šādos posmos:
-
Izstrāde (2018.gadā);
-
Ieviešana un attīstība (no 2019. – 2024.gadam);
-
Sadarbības veicināšana, apzinot lietotāju pieredzi un vajadzības, un ieviešot inovatīvus risinājumus (no 2025.gada).
EMUS ir veidota kā modulāra informācijas sistēma, kas nodrošina darba vidi MKD, administratoriem un TAP uzraugošajām personām, kā arī tiesību realizāciju maksātnespējas procesā iesaistītajām personām – kreditoriem un to pilnvarotajiem pārstāvjiem, parādniekam fiziskās personas maksātnespējas procesā un parādnieka pārstāvim juridiskās personas maksātnespējas procesā, izmantojot tās e-pakalpojumu.